1915 Çanakkale Köprüsü’nde Garanti Edilen Ancak Geçmeyen 13 Milyon 741 Bin Araç
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nde yaşanan araç geçişleriyle ilgili açıklamalarda bulundu. Köprüden 2024 yılında toplam 2 milyon 684 bin 738 aracın geçtiğini belirten Uraloğlu, garanti edilen ancak geçmeyen araçların firmaya ödettirdiği miktarın 700 milyon Euro’ya ulaştığını ifade etti.
Köprüyü inşa eden Daelim (Güney Kore)–Limak–SK (Güney Kore)–Yapı Merkezi OGG ortaklığı, 2022 yılında açılan köprü için toplamda 1 milyar 750 milyon Euro harcadı. CHP İzmir Milletvekili Mahir Polat ise SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada, geçmeyen araçlar nedeniyle ödenen 700 milyon Euro’luk faturanın 85 milyon vatandaşa kesildiğini belirtti.
Maliyetini 3 Yılda Çıkartacak
Polat, köprüye bugüne kadar yaklaşık 46 milyon araç garantisi verildiğini ancak sadece 7 milyon 500 bin aracın geçtiğini vurgulayarak, geçmeyen araçların faturasının vatandaşlara kesildiğini dile getirdi. Polat’a göre, köprüyü yapan firmalar maliyetlerini önümüzdeki 3 yılda çıkaracak ve kalan 7 yıllık işletme süresince de ekstra kazanç elde edecekler.
Bağlantı Yolları da Ücretli
Öte yandan, 1915 Çanakkale Köprüsü’ne ulaşmak için geçilmesi gereken 89 kilometrelik Malkara yolunun ve Çanakkale otobanının da ücretli olduğu belirtildi. Bu bağlantı yollarını kullanmayan sürücülerin köprüye erişim sağlayamayacağı ve bu yolları kullanmak zorunda oldukları aktarıldı.
2034’te Devlete Devredilecek
Köprüyle ilgili detaylar şu şekilde:
- Açılış Tarihi: 18 Mart 2022
- Yıllık Garanti Edilen Araç Sayısı: 16 Milyon 425 Bin
- 2024’de Geçen Araç Sayısı: 2 Milyon 684 Bin
- Sapma Hata Payı: % 84
- Geçiş Ücreti: 15 Euro + KDV ve AB Enflasyon Farkı