Havayolunda yolcu hakları dijitalleşti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz ve takipsiz hiçbir alan bırakmamak ve tüm süreçleri merkezileştirmek amacıyla yeni bir hizmeti devreye aldığını bildirdi. Bakan Uraloğlu, KDM-ERP (ctm.shgm.gov.tr) sistemine entegre edilen Yolcu Hakları Modülü ile yolcu şikayet ve taleplerinin tek noktadan ve tamamen dijital bir şekilde yönetilmesini sağlayacaklarını ifade etti.

Havayolu işletmelerini, vatandaşları ve SHGM’yi dijital ortamda buluşturduklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Yolcular artık taleplerini önce işletmeye, sonra idareye iletmek zorunda kalmayacak. Süreci tek tıkla başlatabilecek.” dedi.

“SÜRECE DOĞRUDAN SHGM DAHİL OLACAK”

KDM-ERP sistemi üzerinden yapılacak başvuruların öncelikle havayolu şirketi tarafından değerlendirileceğini belirten Uraloğlu, “Yolcunun ve havayolu şirketinin anlaşamadığı durumlarda sürece doğrudan SHGM dahil olacak.” açıklamasında bulundu.

“FİZİKİ EVRAK VE E-POSTA DEVRİ KAPANDI”

Uraloğlu, sistem kapsamında başvuru süreçlerinin hız kazanacağını ve başvuruların çok daha kısa sürede sonuçlandırılacağını söyleyerek “Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı. Yolcular tüm talep ve şikayetlerini sadece KDM-ERP sistemi üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleştirecek.” diye konuştu.

“SİVİL HAVACILIKTA TAKİPSİZ HİÇBİR ALAN KALMAYACAK”

KDM-ERP sisteminin yalnızca yolcu hakları başvurularını değil, havacılıkla ilgili tüm süreçleri kapsayacağını belirten Uraloğlu, “Sistem ile birlikte havacılıkta denetimsiz, izlenemez hiçbir alan bırakılmayacak. Havacılık sektörünün tamamında süreç yönetimi merkezi bir yapıya kavuşacak. Sivil havacılıkta takipsiz hiçbir alan kalmayacak.” açıklamasında bulundu.

YILDA 1 MİLYON BAŞVURU BEKLENİYOR

2024 yılında SHGM’ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu hatırlatan Uraloğlu, “Yeni sistemle bu sayının 1 milyona kadar çıkmasını bekliyoruz. Çünkü artık doğrudan havayoluna giden başvurular da bu platform üzerinden yürütülecek. Sistemin kapsayıcılığı çok daha geniş.” ifadelerini kullandı.

“YOLCU HAKLARINDA DİJİTALLEŞMEDE ÖNCÜ BİR MODELE İMZA ATTIK”

Avrupa Birliği ülkelerinde benzer çevrimiçi başvuru sistemlerinin bulunduğunu ancak Türkiye’nin kurduğu yapının daha kapsamlı olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, “Yolcu, havayolu işletmesi ve idareyi tek sistemde buluşturarak yolcu haklarında dijitalleşmede öncü bir modele imza attık.” diye konuştu.

Related Posts

Avrupa’da doğal gaz fiyatları geriledi

Kontrat geçen hafta, İsrail ve İran arasındaki ateşkes anlaşmasının ardından Orta Doğu’daki LNG arz kesintilerine ilişkin endişelerin azalmasıyla yaklaşık iki yılın en sert haftalık düşüşünü kaydetti. Bu arada, ANZ Research analistlerine göre, Avrupa …

TÜİK açıkladı: Emeklinin Temmuz zammı hesaplandı

Milyonlarca emekli 3 Temmuz’da açıklanacak 6 aylık enflasyon verileri ve maaşına yapılacak zammma odaklandı. Açlık sınırının altında kalan maaşı ile geçinme mücadelesi veren emekliler ile memur maaşlarına gelecek olan zam oranı da yavaş yavaş …

Toyota Land Cruiser FJ sahneye çıkıyor

Toyota, 2026 yılı baharında Japonya’da tanıtılacak yeni modeli Land Cruiser FJ ile efsanevi serisini genişletmeye hazırlanıyor. Carscoops’un haberine göre bu yeni araç, dayanıklılıktan ödün vermeden daha küçük SUV arayanlara hitap edecek. Boyutları …

Ekonomik kriz derinleşti, dijital mecralarda organ satış ilanları çoğaldı

“Sadece borçlarım bitsin, eşime ve çocuklarıma yük olmayayım istiyorum”

Yüksek emekli maaşı almak isteyenler dikkat: SGK’nın bu kuralı parayı katlıyor

Emeklilikte bu kurallar maaşların daha yüksek yatmasına neden oluyor. SGK’nın bu kurallarına uyanlar daha yüksek maaş alıyor.

Tel Aviv-Tahran uzlaşısı petrol fiyatlarını 60 dolar bandına çekecek

Petrol fiyatları, üç haftalık yükseliş trendinin ardından bu hafta yüzde 12’den fazla değer kaybederken, uzmanlar ilerleyen süreçte fiyatların 60 dolar bandında seyredeceğine işaret ediyor.