Havayolunda yolcu hakları dijitalleşti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz ve takipsiz hiçbir alan bırakmamak ve tüm süreçleri merkezileştirmek amacıyla yeni bir hizmeti devreye aldığını bildirdi. Bakan Uraloğlu, KDM-ERP (ctm.shgm.gov.tr) sistemine entegre edilen Yolcu Hakları Modülü ile yolcu şikayet ve taleplerinin tek noktadan ve tamamen dijital bir şekilde yönetilmesini sağlayacaklarını ifade etti.

Havayolu işletmelerini, vatandaşları ve SHGM’yi dijital ortamda buluşturduklarını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Yolcular artık taleplerini önce işletmeye, sonra idareye iletmek zorunda kalmayacak. Süreci tek tıkla başlatabilecek.” dedi.

“SÜRECE DOĞRUDAN SHGM DAHİL OLACAK”

KDM-ERP sistemi üzerinden yapılacak başvuruların öncelikle havayolu şirketi tarafından değerlendirileceğini belirten Uraloğlu, “Yolcunun ve havayolu şirketinin anlaşamadığı durumlarda sürece doğrudan SHGM dahil olacak.” açıklamasında bulundu.

“FİZİKİ EVRAK VE E-POSTA DEVRİ KAPANDI”

Uraloğlu, sistem kapsamında başvuru süreçlerinin hız kazanacağını ve başvuruların çok daha kısa sürede sonuçlandırılacağını söyleyerek “Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı. Yolcular tüm talep ve şikayetlerini sadece KDM-ERP sistemi üzerinden çevrimiçi olarak gerçekleştirecek.” diye konuştu.

“SİVİL HAVACILIKTA TAKİPSİZ HİÇBİR ALAN KALMAYACAK”

KDM-ERP sisteminin yalnızca yolcu hakları başvurularını değil, havacılıkla ilgili tüm süreçleri kapsayacağını belirten Uraloğlu, “Sistem ile birlikte havacılıkta denetimsiz, izlenemez hiçbir alan bırakılmayacak. Havacılık sektörünün tamamında süreç yönetimi merkezi bir yapıya kavuşacak. Sivil havacılıkta takipsiz hiçbir alan kalmayacak.” açıklamasında bulundu.

YILDA 1 MİLYON BAŞVURU BEKLENİYOR

2024 yılında SHGM’ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu hatırlatan Uraloğlu, “Yeni sistemle bu sayının 1 milyona kadar çıkmasını bekliyoruz. Çünkü artık doğrudan havayoluna giden başvurular da bu platform üzerinden yürütülecek. Sistemin kapsayıcılığı çok daha geniş.” ifadelerini kullandı.

“YOLCU HAKLARINDA DİJİTALLEŞMEDE ÖNCÜ BİR MODELE İMZA ATTIK”

Avrupa Birliği ülkelerinde benzer çevrimiçi başvuru sistemlerinin bulunduğunu ancak Türkiye’nin kurduğu yapının daha kapsamlı olduğuna dikkati çeken Uraloğlu, “Yolcu, havayolu işletmesi ve idareyi tek sistemde buluşturarak yolcu haklarında dijitalleşmede öncü bir modele imza attık.” diye konuştu.

Related Posts

Letonya üretici enflasyonunda dikkat çekici düşüş

Letonya Merkez İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan verilere göre, üretici fiyat endeksi Nisan 2025’te geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1 arttı. Bu oran, Mart ayında aşağı yönlü revize edilen yüzde 1,3’lük artışın altında kaldı. Böylece ülkede …

İmalatçı KOBİ’lere 30 milyar liralık yeni destek paketi

İmalatçı KOBİ’lere 30 milyar liralık yeni destek paketi

En düşük emekli maaşı ve asgari ücrete ara zam yapılacak mı? İşte kulislerde konuşulanlar

Temmuz ayında açıklanacak 6 aylık enflasyon oranı, emekli maaşlarına yapılacak zammı belirleyecek. En düşük emekli aylığına da aynı oranda artış yapılması öngörülüyor. İlk altı aylık enflasyonun yaklaşık yüzde 18 olacağı tahmin ediliyor. Öte yandan, 22 bin 104 lira olan asgari ücrete ara zam yapılıp yapılmayacağı ise haziran ayında netlik kazanacak.

Spot piyasada elektrik fiyatları (22 Mayıs 2025)

Spot piyasada bir megavatsaat elektriğin fiyatı, yarın için en yüksek 3 bin 400 lira, en düşük 1399 lira 99 kuruş olarak belirlendi. Enerji Piyasaları İşletme AŞ verilerine göre, spot elektrik piyasasında işlem hacmi bugün düne göre yüzde 0,3 artarak …

Bayram ikramiyesi ödeme tarihi: Dul ve yetimlere hisse oranında ödeme yapılacak

Temmuz maaş artışları öncesinde emeklilere 4 bin TL olarak belirlenen Bayram ikramiyesi 2 Haziran’a kadar ödenecek. Hayatını kaybeden emeklilerin dul eş ve çocuklarına maaşlardan aldıkları hisse oranında ödeme yapılacak.

‘Yatırım haritasında Bursa öncelikli şehir’

CarrefourSA, perakende sektöründeki büyümesini istikrarlı adımlarla sürdürüyor. Bursa’da toplam 32 mağazaya ulaşan CarrefourSA, Ata Bulvarı Atapark’ta yeni açılan Hiper formatlı marketiyle yenilikçi vizyonunu güçlü bir şekilde yansıtıyor.