Jeopolitik gerilimler etkisinde lojistikte Türkiye yeni rota olabilir

Jeopolitik Riskler ve ABD Dış Ticaret Politikalarının Lojistik Sektörüne Etkisi

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerinde yaşanan siyasi gerilimler, ABD’nin dış ticaret politikalarıyla birleşerek lojistik sektöründe maliyet ve güvenlik sorunlarını artırıyor.

Jeopolitik risklerin yükselmesi, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Karadeniz’deki çatışmalar, Kızıldeniz’de artan saldırılar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe maliyetleri artırırken deniz yolu taşımacılığında rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileri uygulamaya koymasının özellikle Çin ile ticaret hacmini daralttığı biliniyor.

Bu durum, sadece ihracatçıları değil, küresel taşımacılık firmalarını da etkiliyor. Ticaret hacminde yaşanan düşüş, konteyner taşımacılığından hava kargoya kadar birçok alanda kapasite kullanım oranlarını düşürüyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel gelişmeler ve jeopolitik çalkantıların küresel tedarik zincirlerini derinden etkileyerek dünyayı jeoekonomik parçalanmaya sürüklediğini ifade ediyor.

Jeopolitik risklerin artmasının, küresel lojistik zincirlerini değişime ittiğini belirten Engin, bu durumun yeni ticaret rotalarının oluşturulmasına ve hizmet üreticilerin yatırımlarını gözden geçirmesine yol açtığını vurguluyor.

Lojistik sektörü, kriz anlarında hızla adapte olabilme yeteneğiyle biliniyor. Sektörün, kriz anlarında esnek davranması sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor.

Ülkeler arasındaki ticaret savaşlarının lojistik sektöründe maliyetleri artırma riski taşıdığına dikkat çeken Engin, bu durumun deniz ticaretinin rotasını değiştirebileceğini ifade ediyor.

Avrupa’nın Yeni Rotası Türkiye Olabilir

ABD Başkanı Trump’ın ekonomik hamlelerinin dünya ticaretini etkilediğini belirten Engin, ticaret savaşlarının yeni bir döneme işaret ettiğini ifade ediyor.

Trump’ın açıkladığı ek gümrük vergilerinin özellikle Çin’e karşı atılan sert hamleler olduğunu vurgulayan Engin, bu durumun deniz ticaretinde maliyetleri artırma riski taşıdığını belirtiyor.

Küresel lojistik sektöründe ticaret yollarının ve deniz trafiğinin yeniden yapılandırılmasının beklendiğini söyleyen Engin, Türkiye’nin Avrupa için yeni bir rota olabileceğine dikkat çekiyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde doğu ile batı, kuzey ile güney arasında köprü görevi gördüğünü ifade ediyor.

Aras, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki coğrafi konumunun Avrupa, Orta Asya ve Çin arasındaki en hızlı ve ekonomik kara yolu güzergahını oluşturduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin bölgesel gelişmelerle uyumlu bir şekilde Orta Asya ve Orta Doğu ile entegrasyonunu güçlendirdiğini belirten Aras, ülkenin küresel lojistik alanında daha etkin bir rol oynamasının hedeflendiğini söylüyor.

Türkiye’nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların, AB’deki işletmeler için önemli fırsatlar yaratabileceğine değinen Aras, ülkenin uzun vadede avantaj sağlayabileceğini belirtiyor.

Related Posts

Emtia piyasalarında Fed, Çin ve arz endişesi

Emtia piyasalarında, ABD ile Çin arasında gümrük tarifeleri konusunda müzakere umutlarının güçlenmesi ve ABD’de açıklanan güçlü tarım dışı istihdam verisi etkili olurken, piyasalar haftayı karışık bir seyirle tamamladı.

ABD’de sondaj kule sayısı düşüşe geçti

ABD’de enerji şirketlerinin faaliyette bulunan petrol ve doğal gaz sondaj kule sayısında üç hafta süren yükseliş sonrası düşüş tarafına geçti.

Memur ve emekliler dikkat! Gözler yarına çevrildi: 4 aylık zam farkı için geri sayım

Milyonlarca memur ve emeklinin gözü yarın Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanacak olan kritik veride olacak. Nisan ayı enflasyon rakamlarının açıklanmasıyla birlikte maaşlara yapılacak 4 aylık zam farkı kesinleşmiş olacak. Peki beklentiler neler? Memur ve emekliler temmuzda ne kadar zam alacak? Maaşlara dair merak edilenler haberin detayında…

OPEC+ ülkeleri petrolde yeni üretim artışına hazırlanıyor

OPEC+, Cumartesi günü yaptığı açıklamada, düşen fiyatlara ve zayıf talep beklentilerine rağmen, Haziran ayında üretimi günde 411.000 varil artırarak, üst üste ikinci ay petrol üretim artışlarını hızlandırma konusunda anlaştı.

Tarım robotlarından insansız traktörlere

Tarım robotları ve insansız traktörler döneminin kapılarını aralayan yapay zekâ konusunda Tarım ve Orman Bakanlığı, yıl sonuna kadar Yapay Zekâ Strateji Belgesi oluşturacak. Dünya Bankası destekli İklim Akıllı Tarım Teşviki projesi kapsamında ise çiftçiye 40 milyon dolarlık hibe desteği sağlanacak.

Bakan Kacır: “İstiyoruz ki KKTC bilişim adası olsun”

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin (KKTC) bir “bilişim adası” olmasını istediklerini belirterek, “KKTC’yi sadece kendi çocuklarımızın değil, bütün dünyadan bilişimcilerin, dijital teknoloji alanlarında ürünler, hizmetler geliştiren insanların adresi haline getirmek üzere çalışmalara devam edeceğiz.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir