LG’nin devrimsel “rüya OLED” teknolojisi gerçeğe bir adım daha yaklaştı

Rüya OLED Teknolojisi Artık Gerçek Oluyor

OLED ekranların uzun süredir yaşadığı mavi piksel verimsizliği sorunu, LG Display tarafından çözüme kavuşturuluyor. Şirket, mavi fosforesan OLED (PHOLED) teknolojisini ticarileştirdiğini duyurdu. Bu önemli gelişme, uzun zamandır hayalini kurduğumuz “rüya OLED” ekranlarının yakın geleceğe taşınmasını sağlıyor. Bu yeni teknolojiyle, kırmızı, yeşil ve mavi alt piksellerde fosforesans kullanılarak daha kaliteli ekranlar üretilebilecek.

Zayıf Halka Artık Güçleniyor

OLED ekranlar, organik bileşenlerin ışık yayma özelliklerinden faydalanarak görüntüleri oluşturuyor. Fosforesan materyaller, floresanlara göre daha az enerji tüketmenin yanı sıra daha uzun ömürlü olmalarıyla biliniyor. Ancak mavi piksellerdeki verimsizlik ve kısa ömür nedeniyle bu alanda halen sorunlar yaşanıyordu, ki bu durum aynı zamanda ekran yanması gibi problemlerin ortaya çıkmasına sebep oluyordu.

LG Display, Universal Display Corporation (UDC) ile iş birliği yaparak bu mavi piksel sorununa çözüm getiriyor. Yeni mavi PHOLED panellerde çift katmanlı tandem yapı kullanılıyor. Bu yapı, yüksek verimli mavi fosforesan emisyonu sağlarken aynı zamanda uzun ömürlü floresan mavi katmanı da içeriyor. Bu sayede enerji açısından daha verimli ve daha kararlı paneller üretilebiliyor.

Verimlilik Artık Daha Yüksek

LG’nin açıklamasına göre, yeni teknoloji sayesinde OLED TV’lerde enerji tasarrufu yüzde 15’e kadar çıkabiliyor. Özellikle batarya ile çalışan akıllı telefonlar ve tabletler gibi cihazlarda daha az enerji tüketilmesi, kullanım sürelerini artırabilir. LG Display’in büyük markalara panel tedarik etmesi göz önüne alındığında, bu teknolojinin kısa sürede geniş kitlelere ulaşması bekleniyor.

Şirketin belirttiğine göre, yapay zeka bilgisayarları (AI PCs) ve AR/VR cihazları gibi yüksek çözünürlüklü ve yüksek verimli ekran gerektiren cihazlar, yeni mavi PHOLED teknolojisine odaklanacak. LG Display, 11 Mayıs’ta San Jose’de düzenlenecek olan SID Display Week 2025 etkinliğinde, küçük ve orta boyutlu cihazlara (örneğin akıllı telefon ve tabletler) yönelik geliştirdiği mavi fosforesan OLED panelini sergileyecek.

Yeni üretim sürecinin ek maliyetlere sebep olabileceği için büyük ekranlı OLED TV’ler için bu teknolojinin yaygınlaşması biraz zaman alabilir. Ancak ticarileşmiş olan bu teknolojinin gelecekte daha da geliştirilerek daha geniş bir alana yayılması bekleniyor.

Related Posts

Elektrikli araçlarda batarya devrimi yaklaşıyor!

Çin’de elektrikli araçlar için yeni bir batarya teknolojisi geliştirildi. Li-H adlı batarya sistemi, hidrojeni anot olarak kullanan bir enerji çözümü sunuyor. Lityum yerine hidrojen kullanımına dayalı bu sistem, 2825 Wh/kg gibi dikkat çekici bir …

Take-Two Interactive: GTA 6’nın ertelenmesini destekliyoruz

Rockstar Games, Grand Theft Auto serisinin yeni oyunu GTA 6’nın çıkış tarihini ertelediğini duyurdu ve oyunun 26 Mayıs 2026’da piyasaya sürüleceğini açıkladı. Geliştirici ekip, oyunun tamamlanması için başlangıçta planlanandan daha fazla zamana …

Google NotebookLM kendi uygulamasına kavuşuyor

Google genelde son kullanıcıya yönelik yapay zekâ özelliklerini Gemini ara yüzü üzerinden sunuyor ancak akademik gibi görünse de herkesin kolay bir şekilde yararlanabileceği ikinci bir ara yüzü daha var.  Google NotebookLM cebinize giriyor …

TP-Link’e güvensiz ürün yasağı: Ticaret Bakanlığı duyurdu

Telsiz Ekipmanları Yönetmeliği kapsamında yapılan denetimler sonucu, toplam beş ürünün toplatılması kararlaştırıldı. Bunlardan dördü telefon modeli olurken, biri TP-Link’in alt markası Mercusys’in “AC1200 Whole Home Mesh Wi-Fi System” adlı ağ …

Turkcell, TEKNOFEST KKTC’de ilk kez karadan denize 5G testi yaptı

Turkcell, 1-4 Mayıs tarihlerinde Kıbrıs’ta düzenlenen TEKNOFEST KKTC’de yeni bir 5G testine imza attı. Turkcell ilk kez karadan denize 5G bağlantı gerçekleştirdi. Türkiye’de 2025 yılında 5G ihalesi yapılacak ve 2026 yılında halkın kullanımına …

Alman otomotiv üreticilerinin kârları düştü! Peki neden?

Alman otomotiv devleri Volkswagen ve Mercedes-Benz, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Her iki şirketin de kârlarında ciddi düşüşler yaşandı. Volkswagen’in net kârı geçen yılın aynı dönemine göre %40,6 oranında gerileyerek …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir